Мектептің тәрбие жүйесі Қазақстан Республикасының "Білім туралы" Заңына, БҰҰ-ның Бала құқықтары туралы Конвенциясына, мектеп Жарғысына сәйкес әзірленген. Мектептің тәрбие жүйесінің негізін құрайтын негізгі идеялар гуманизм, ынтымақтастық педагогикасы, жалпы қамқорлық, бірыңғай білім беру кеңістігін қалыптастыру идеялары болып табылады.
Тәрбие дегеніміз-білім беру және оқудан тыс іс-әрекетте педагогикалық ұжым жүзеге асыратын баланың жеке басының дамуын мақсатты басқару.
Тәрбие жұмысының жүйесі оқушылардың әр түрлі қажеттіліктерін қанағаттандыруға және негізгі құзыреттіліктерді қалыптастыруға ықпал ететін өзара байланысты үш блоктан тұрады:
Оқу процесіндегі тәрбие жұмысы;
сабақтан тыс қызмет;
мектептен тыс қызмет.
Біздің мектептің тәрбие жұмысының жүйесі тәрбиені балалардың, мұғалімдердің, ата-аналардың, қоғамның өзара әрекеттесуінде адами қасиеттерді дамыту, сақтау және қайта құру ретінде қарастырады; тәрбие жұмысы адамды құрудың нақты мәселелерін шешуге ересектердің күш-жігерінің жиынтығы ретінде қарастырылады. Бұл түсініктегі білім адамның өмірлік мәселелерді шешу қабілетін дамытуға, адамгершілік жолмен өмірлік таңдау жасауға, сезімдерді тәрбиелеуге бағытталған. Өсіп келе жатқан адамды сүюге, аяушылыққа, адамға жанашырлық танытуға, өлгендерді еске алуға, адамдарға өз еңбектері үшін ризашылық білдіруге үйрету керек. Мектептің тәрбие жұмысының жүйесі мұғалімдердің, оқушылардың және ата-аналардың бірлескен қызметінен тұрады.
Мұғалімдердің қызметі балалық шақ кеңістігінде жүреді, оны біз әр түрлі "кеңістіктердің" жиынтығы ретінде қарастырамыз, олардың әрқайсысы баланың жеке басының даму процесіне әсер етеді. Мектептің ашық ақпараттық білім беру кеңістігі шеңберінде Тәрбие ортасын құру:
- оқу процесін түзету, барлық оқу пәндерінің гуманитарлық бағыттылығын күшейту ; ;
- оқу жұмысының формалары мен әдістерін өзгерту, дидактикалық рөлдік ойындар арқылы оқушылардың пассивтілігін жеңу, оқыту формаларының әртүрлілігі, оқу процесінде баланың жеке басын босату;
- жеке тұлғаның өмірі мен дамуының негізгі аспектілерін қамтитын, тәрбиенің негізін құрайтын "адам", "сұлулық", "жақсылық", "ақиқат", "мәдениет", "еңбек", "Отан", "әлем" сияқты санаттарда көрініс тапқан оқушылардың мәңгілік құндылықтарға бағдарлануы;
- мектептің ақпараттық кеңістігінде әр баланың өз ойын еркін білдіруіне және өзін-өзі жүзеге асыруына жағдай жасау.
Тәрбие жүйесінің мақсаттары
Мектептің тәрбие жүйесінің негізгі мақсаты-дамып келе жатқан баланы Мәңгілік жалпыадамзаттық құндылықтарға бағыттау, оларды ұлттық мәдениетті, халықтық дәстүрлерді және қазіргі қоғамның қажеттіліктерін ескере отырып, әр оқушының жеке құндылықтарына аудару.
Осылайша, білім беру жүйесінің мақсаттары:
- тұлғаның негізгі мәдениетін қалыптастыру және әр баланың рухани, зияткерлік және физикалық дамуына жағдай жасау, оның шығармашылық және білім беру қажеттіліктерін қанағаттандыру.
- тәуелсіз шешімдер қабылдауға, үнемі өзгеріп отыратын қоғам жағдайында әлеуметтік және экономикалық рөлдердің өзгеруіне қабілетті әлеуметтік белсенді тұлғаны қалыптастыру.
тәрбие жүйесінің міндеттері
Қойылған мақсатты жүзеге асыру үшін тәрбие жұмысының негізгі міндеттері анықталды:
1. Патриоттық және азаматтық сана-сезімді қалыптастыру.
2. Мектептегі өзін-өзі басқару жұмысының жағдайларын қалыптастыру.
3. Оқушылардың көркемдік қабілеттері мен эстетикалық мәдениетін дамыту.
4. Қоғамдық пайдалы еңбекке саналы құрмет сезімін тәрбиелеу, еңбексүйгіштікті дамыту.
5. Оқушылардың қоғамдағы мінез-құлқы мен қарым-қатынас мәдениеті дағдыларын жетілдіру.
6. Оқушылардың денсаулығын нығайтуға саналы көзқарасын қалыптастыру.
мектептің тәрбие жұмысының тұжырымдамасы
Тәрбиенің тұжырымдалған мақсаты білім беру бағдарламасының тұтастығын, оның ішінде оқушы өмірінің барлық салаларын, оқу, өнер немесе еңбек, бос уақыт немесе ғылыми болсын, іс-әрекетті таңдауға қабілетті адамның бейнесін қамтиды.
Тәрбиелік әсерді іске асыру келесі принциптерге негізделеді:
Мектеп – балаға арналған. Мектептің жұмысын бағалаудың ең жоғары көрсеткіші-бұл адамның, әр баланың және ересек адамның әл-ауқаты.
Мұғалім мен тәрбиешінің басты құндылығы мен негізгі объектісі – оқушының жеке басы.
Оқушыға деген жоғары талап оның адамдық қадір-қасиетін құрметтеумен үйлесімді болуы керек.
Оқыту және тәрбиелеу-бұл мұғалімнің, тәрбиешінің және оқушының өзара әрекеттесуіне негізделген өзара байланысты процестер, бұл пікірлестердің шығармашылық ынтымақтастығы.
Бірде-бір білім беру құралы жақсы немесе жаман бола алмайды, егер ол бүкіл әсер ету жүйесінен бөлек алынса. Егер жүйелі болса, білім беру тиімді.
Бала барлық уақытта астында әсері мектеп. Сондықтан бұл әсердің жарқын, есте қаларлық, тәрбиелік болғаны жөн.
Тәрбиешінің басты "құралы" - бұл ата-аналармен бірлесе отырып, демократиялық және гуманистік принциптерде әрекет ететін, балалар мен ересектер одағын білдіретін, ортақ мақсаттармен, ортақ іс-әрекеттермен, жоғары моральдық қатынастармен және жалпы жауапкершілікпен біріктірілген мектеп ұжымы.
жұмыс бағыттары
Мектепте тәрбие жұмысы келесі бағыттар бойынша жүргізіледі:
1. Оқу-танымдық
2. Қосымша білім беру.
3. Еңбек тәрбиесі
4. Азаматтық-патриоттық тәрбие.
5. Спорттық-сауықтыру тәрбиесі.
6. Қиындыққа тап болуы мүмкін балаларды есепке алу.
7. Құқықтық ағарту.
8. Мәдени-ағарту бағыты
9. Экологиялық ағарту
10. Мектептегі өзін-өзі басқаруды енгізу негіздерін қалыптастыру.
11. Адамгершілік-этикалық тәрбие.
12. Отбасы-тәрбие жүйесінің тірегі.
13. Кәсіптік бағдар беру қызметі.